Arvien biežāk nākas saskarties ar apgalvojumiem, ka Latvijā ir nepietiekams skaits neatkarīgu mediju, bet neangažēti sabiedriskie mediji vispār nepastāv – lielākoties sabiedrisko mediju TV un radio ēterā un portālā zīmējas pie varas esošās partijas un vismaz kaut kāds līdzsvarojošs pretējais viedoklis no sabiedriskajiem medijiem lielākoties tiek izslēgts kā nebijis. Tā vien, šķiet, ka tieši pie varas esošās partijas šobrīd diktē, kādu informāciju patērēsim, tikmēr opozīcijas pārstāvji joprojām nespēj izteikties vienlīdzīgā apmērā, kur nu vēl noteikt, kas ir pareizi un kas nav.
Ja līdz šim daudzus satrauca tas, ka sabiedriskajos medijos vērojama viena un tā paša satura uzsvērta un daudzkārtēja atkārtošana, lielāku lomu plašsaziņas līdzekļos atvēlot valdošās koalīcijas sastāvā esošām politiskajām partijām, tad tagad sabiedriskie mediji spēruši soli tālāk, nemaz vairs neslēpjot savas simpātijas pret varnešiem.
Tā, piemēram, aplūkojot LSM.lv portālā redzam virsrakstu “Sarūk “Saskaņas” popularitāte, bet pieaug – “Attīstībai/Par!”. No pirmā acu uzmetiena, šķiet, ka nekas nav nepareizi, taču, ja apskatāmies socioloģiskos datus, tad redzam, ka “Attīstībai/Par!” reitings pieaudzis par 2,2 procentpunktiem, kamēr Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) par 2,4. Tātad, tīri matemātiski, ZZS reitings ir pieaudzis vairāk un, lai nesanāktu vien skatītāju apmānīšana, virsrakstā “Attīstību/Par!” būtu jānomaina ZZS, jo runa taču ir par to, kuram popularitāte visvairāk palielinās.
Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu kampaņa ietekmējusi arī “Attīstībai/Par!” un “Saskaņas” reitingus – tā liecina pēc @ltvzinas pasūtījuma veiktā SKDS aptauja https://t.co/vbHI2ydtuY pic.twitter.com/E0i7tHULLz
— LSM ziņu portāls (@lsmlv) September 3, 2020
Tas gan nav pārsteigums, ņemot vērā, ka opozīcija nekad nav bijusi pārāk mīlēta sabiedriskajos medijos un biežāk, šķiet, ka koalīcijas politiķi ir noteikuši to, kurš un ko drīkst pārraidīt sabiedriskā TV un radio ēterā. Varbūt ne tieši, bet visiem jāatceras, ka sabiedriskajiem medijiem finansējumu iedala valsts.
Tad varbūt sanāk tā, ka, jo vairāk mediji “dziedās līdzi” koalīcijas korim, jo lielāka būs iespēja tiem saņemt no valdības atbilstošo finansiālo stimulu? Kā citādi varētu gan izskaidrot šo sabiedriskā medija “kļūdu”, ierakstot ZZS vietā “Attīstībai/Par”?
2,224 skatījumi