No 1.jūlija Aizkraukles un Ogres novadā reģionālos pasažieru pārvadājumus sāka veikt AS “Liepājas autobusu parks”, taču jau pirmajā darbības dienā komersants nespēja izpildīt vairāk nekā 70 reisus, tādējādi liedzot reģionos dzīvojošajiem iedzīvotājiem pārvietošanās iespējas. Ar lūgumu nekavējoties rast risinājumu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) vērsusies pie Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa un satiksmes ministra Tāļa Linkaita.
AS “Liepājas autobusu parks” uzvarēja VAS “Autotransporta direkcija” organizētajā iepirkumā par reģionālo pārvadājumu nodrošināšanu lotēs “Aizkraukle” un “Ogre”, taču vēl pirms pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas komersants pats publiski informējis, ka šoferu trūkuma dēļ tas nespēs izpildīt noteikto reisu skaitu – 1.jūlijā tie bija vairāk nekā 70 reģionālie reisi Aizkraukles un Ogres novadā, un arī turpmākās dienas šī iemesla dēļ netika nodrošināti vairāki desmiti reisu, tādējādi liedzot iedzīvotājiem mobilitātes iespējas. Arī turpmākās dienas, pamatojot ar šoferu trūkumu, netiek nodrošināts noteiktais reisu skaits vairākās pašvaldībās.
LPS priekšsēdis Gints Kaminskis: “Izvēloties reģionālo pasažieru pārvadājumu nodrošinātāju, pasūtītājam bija jāpārliecinās, vai konkrētais uzņēmums spēs pildīt līguma saistības un nodrošināt iedzīvotājiem pakalpojumu. Tomēr jau jūlija pirmajās dienās saņemam informāciju no pašvaldībām par komersanta nespēju veikt pasažieru pārvadājumus noteiktā apjomā. Tas ne tikai ierobežo reģionu iedzīvotāju mobilitāti, bet arī liedz viņiem saņemt pašvaldību vai valsts iestāžu sniegtos pakalpojumus. Ko līdz solītā iespēja iedzīvotajiem pārvietoties jaunos un komfortablos autobusos, ja šoferu trūkuma dēļ tie netiek izmantoti?”
Vēstulē Ministru prezidentam un satiksmes ministram LPS priekšsēdis vērš uzmanību arī uz cita komersanta – AS “Nordeka” nespēju pildīt līgumu, kā rezultātā reģionālos pasažieru pārvadājumus Limbažos, Siguldā un Cēsīs turpina veikt līdzšinējais pakalpojuma sniedzējs AS “CATA”.
Uz nekonsekvenci reģionālo pārvadātāju izvēlē Latvijas Pašvaldību savienība ir norādījusi arī ikgadējās sarunās ar Satiksmes ministriju – neskaidrības ar iepirkuma organizēšanu un pretendentu atlasi ir jau kopš 2019.gada, kad konkurss tika izsludināts. Iepirkums reģionālo pasažieru pārvadājumu veikšanai tika izsludināts 16 lotēs, taču vēl šī gada pavasarī septiņām lotēs pakalpojuma sniedzējs nebija zināms. LPS aicināja pārtraukt iepirkuma procedūru un, pieaicinot LPS un nozares nevalstisko organizāciju pārstāvjus pārskatīt un izveidot jaunu iepirkuma nolikumu un attiecīgi izsludināt jaunu konkursu.
1,015 skatījumi