Kravu tranzītā sliktākais scenārijs nav piepildījies, tomēr “Latvijas dzelzceļam” vajadzēs dotācijas, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).
“Tad, kad sākās karš Ukrainā, bija skaidrs, ka dzelzceļš cietīs visvairāk. Sliktākais scenārijs nav noticis, bet ir izstrādāti četri atsevišķi scenāriji. Skaidrs, ka dzelzceļš ir jādotē un tie būs desmiti miljoni eiro, kas būtu jāpiešķir uzņēmumam,” sacīja Linkaits.
Pēc viņa teiktā, salīdzinājumā ar pērno gadu esot redzams 30% pieaugums kravu pārvadājumos, kas saistīts ar pārvadājumiem Kazahstānas virzienā un darbu ar Uzbekistānu, kā arī ārvalstu kompāniju centieniem pabeigt savus darījumus ar Krieviju.
“Līdz ar to mēs īsti vēl nezinām, kā izskatīsies gada otrā puse. Diezgan liela nenoteiktība,” atzina Linkaits.
“Runājot par pasažieru pārvadājumiem, Autotransporta direkcija, visticamāk, pārbaudīja autoparku, bet nepienācīgi izvērtēja šoferu skaitu, kas šos reisus apkalpotu,” sacīja ministrs.
“Pārvadātājam ir jākompensē visi zaudējumi, kas radušies neizpildīto reisu dēļ. Piemēram, pasažieris varēja izsaukt taksometru, lai nokļūtu galamērķī, bet pēcāk ar maksājumu apliecinošiem dokumentiem doties pie pārvadātāja, lai tas segtu šos izdevumus,” pauda Linkaits.
Šonedēļ Satiksmes ministrija iepazīstinās valdību ar dzelzceļa pārvadājumu izmaiņu scenārijiem.
Foto: F64
1,114 skatījumi