Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Lembergs: Valdība ieguldīs naudu, lai veicinātu nevis Latvijas, bet citu valstu uzņēmējdarbību un ekonomiku

Latvija izvēlas celt citu valstu labklājību?

Latvijas valdība Covid-19 krīzes aizsegā atņem naudu bezdarbiniekiem, invalīdiem un bērniem, bet piešķir finansējumu lietām, kas sildīs citu valstu ekonomiku, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Saskaņā ar valdības apstiprināto Finanšu ministrijas informatīvo ziņojumu “Par Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansējuma pārdalēm un risinājumiem Covid-19 seku mazināšanai” lielai daļai ar uzņēmējdarbības veicināšanu un sociāliem mērķiem saistītām lietām atņemts finansējums. Tā vietā valdība izlēmusi sildīt citu valstu ekonomiku un ieguldīt naudu, piemēram, lietās, ko Latvijā nemaz neražo.

“Vajadzēja būt tā, ka naudu noņem tam, kas mazāk silda ekonomiku un dod mazāku ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā un iedod tam, kas ir vairāk saistīts ar nodarbinātību, ražošanu, pakalpojumu sniegšanu un to produktu lielā mērā rada Latvija,” komentēja Lembergs.

Tā vietā Latvijas valdība daudziem nozīmīgiem mērķiem, kas saistīti ar Latvijas uzņēmējdarbību un ekonomiku, naudu atņēmusi.

“Izrādās, ka Latvija ir tramvaju ražošanas lielvalsts. Tā ir? Kurā rūpnīcā Latvijā ražo tramvajus? Vai Kariņa valdība gadījumā nav aizkavējusies Padomju Sociālistisko Republiku Savienībā? Ja tiek pirkti tramvaji, kuru ekonomiku par savu naudu mēs sildām? Ne jau Latvijas. Cik klašu izglītībai jābūt, lai šobrīd, lai pārvarētu krīzi Latvijā, pirktu tramvajus?”, ass savos izteikumos bija Lembergs.

Tā vietā nauda noņemta vecāku gadu gājuma cilvēku sagatavošanai jaunam darbam un ražotnēm, kurā strādā invalīdi.

“Izrādās Latvija ir arī autobusu ražošanas lielvalsts. Varbūt Kariņa valdība nezina, bet Jelgavā šī ražotne vairs nav. Valdība par 10 miljoniem eiro iepirks autobusus, kuri būs ražoti ārzemēs. Kuru ekonomiku sildīs? Ražotāju valsts, bet tā noteikti nebūs Latvija,” piebilda politiķis.

Tāpat atņemti 350 miljoni eiro dzelzceļa elektrifikācijai. “Bet šis pats Ministru kabinets ar rīkojumu šī gada 2020. gada 4. februāri ir apstiprinājis projektu “Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2021.-2030. gadam”. Tur ir ierakstīta dzelzceļa elektrifikācija, bet tagad pēkšņi tā tiek izsvītrota,” sacīja Lembergs, turpinot, ka tā vietā Latvija cer iepirkt dīzeļvilcienus, kas ir pilnīgi pretēji enerģētikas un klimata plānam samazināt CO2 izmešus.

Tostarp Latvijas valdība novirzījusi vairāk nekā 45 miljonus eiro Rīgas un Liepājas ostu projektiem, kamēr Ventspils ostai paredzētais finansējums ir nulle.

“Tas neapšaubāmi ir saistīts ar to, ka Ventspils brīvostas valdē vairs nav pārstāvēti pašvaldības pārstāvji un Ventspils brīvostas pārvaldnieks ir valdošās koalīcijās iecelts. Gala rezultāts ir tāds, ka Ventspils ostas infrastruktūrai finans’ējums ir nulle – nauda ir tikai Liepājai un Rīgai,” sacīja Lembergs.

“Tad kur ir loģika? Bordāns izkārtoja sankcijas Ventspils brīvostas pārvaldei, radīja būtiskas saimnieciskās darbības problēmas, un viņš ar to, starp citu, arī lielījās. Un tagad dod naudu Rīgai un Liepājai, bet Ventspilij nedod. Tas mērķis ir nožņaugt Ventspils ostu, lai viņa vispār pārstāj darboties,” turpināja Lembergs.

“Tāda mums ir ģeniāla ekonomiskā politika, ko varam visi izlasīt no informatīvā ziņojuma, ko akceptējusi valdība,” rezumēja politiķis.

Foto: F64


2,705 skatījumi

Un Tavas domas par šo?