Tik absurdi zemas prasības reģionālo maršrutu autobusiem liecina, ka aiz tām stāv konkrēts pārvadātājs, kurš spēs piedāvāt viszemāko cenu un tādējādi uzvarēt iepirkumā, komentējot Valsts SIA “Autotransporta direkcijas” konkursu transporta pārvadājumiem reģionālajos maršrutos pēc 2021. gada, sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
“Konkursa nolikums mūs ļoti izbrīnīja, it īpaši tās prasības, kādas tur ir minētas. Piemēram, satiksmes autobusam Ventspils–Rīga var nebūt nolaižamās atzveltnes. Pat “Ikarus” autobusiem pirms 40 gadiem šāds izcils serviss bija,” norādīja politiķis.
Tāpat neesot prasības par bagāžas nodalījumu. “Nav prasību arī par bagāžu nodalījumu salonā. Citiem vārdiem, konkursa organizētāji uzskata, ka, braucot no Ventspils uz Rīgu un otrādi, cilvēks brauc bez bagāžas,” turpināja Lembergs.
“Nav prasības par drošības jostām. Drošības josta tagad ir obligāta prasība. Bez drošības jostām braukt, manuprāt, nav pareizi,” uzsvēra Ventspils mērs.
Tajā pašā laikā ir prasība, ka autobusiem jābūt aprīkotiem ar divām vietām, kur novietot invalīdu ratiņus. “Izvietojot divus ratiņus, iztrūkst astoņas vietas. Gada laikā maršrutā Ventspils-Rīga ir pārvadāti 7 pasažieri, kuri atradās invalīdu ratiņos. Tātad viens divos mēnešos. Turklāt viņš nesēdēja invalīdu ratiņos. Sēdēja normālā sēdvietā. Ratiņus saliek un ieliek bagāžas nodalījumu, kurš, iespējams, tagad nebūs,” skaidroja Lembergs.
Pēc viņa sacītā, tādu autobusu, kur būtu divas invalīdu vietas, Latvijā nav. Un arī Eiropā tāda prasība neesot. “Līdz ar to tagad speciāli jāpasūta jauni autobusi. Un šīs prasības nozīmē arī to, ka jāpērk lielāks autobuss, kas maksās dārgāk. Kas to finansēs? Valsts. Vai tiešām valstij nav kur likt naudu?” komentēja politiķis.
“Ir lietas, kuras veselam saprātam nav aptveramas. Tik absurdi zemas prasības autobusiem liecina, ka aiz tā stāv viens, ļoti konkrēts pārvadātājs, kurš brauc ar kaut kādām vecām klaburkastēm. Kurš izņems ārā sēdekļus un kuram nav bagāžas nodalījums. Un līdz ar to viņš uzvarēs, jo viņš varēs piedāvāt viszemāko cenu. Un, pēc visa spriežot, tie autobusi būs 40 gadus veci,” norādīja Lembergs, piebilstot, ka nekādas kvalitātes un vides prasības šajā iepirkumā neesot svarīgas.
“Tagad iznāk, ka, jo vecāks un nederīgāks autobuss – jo labāk,” uzsvēra Lembergs.
2,379 skatījumi