Valsts kontrole (VK) secinājusi, ka “Rail Baltica” tvērums Latvijā ir mainījies bez vienotas pieejas tā apstiprināšanā un lēmumi ir grūti izsekojami. Tā, piemēram, pamattrases būvniecībai aplēstās izmaksas Latvijas posmā ir pieaugušas septiņas reizes, sasniedzot aptuveni 8,7 miljardus eiro. Politiķis Aivars Lembergs uzskata – valdības vadītāji neprot vadīt lielus projektus.
“Pirms desmit gadiem valdība ar lielu pompu pasniedza – Latvijā būšot jauns dzelzceļš, saukšoties “Rail Baltica”, un izmaksāšot 1,2 miljardus eiro. Pagāja 3 gadi un jau jauns cipars – 3 miljardi eiro. Pagājuši 6 gadi, jauns cipars – 10 miljardi un vēl visu neuzbūvēs,” sacīja politiķis.
“Jo lielāks cipars, jo lielāka komisija. Otrkārt, valdības vadītāji nejēdz vadīt lielus projektus, tāpēc mēs maksāsim nevis 1,2 miljardus, nevis 2 miljardus, nevis 10, bet visus 15 miljardus, un starpība apmēram 10, 12 miljardi eiro būs skolas nauda valdības izglītošanai. Ģeniāli lēta skola,” ironizēja Lembergs.
Kā zināms, “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
1,586 skatījumi