Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Lembergs: Latvijas valdība radikāli bremzē transporta un tranzīta nozares attīstību

Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014. - 2020. gadam nav izpildīts!

Situācija ostās un dzelzceļā liecina, ka Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014.- 2020. gadam ir bijis neizpildāms, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Saskaņā ar Latvijas Nacionālā attīstības plānu 2014. – 2020. gadam bija plānots, ka 2018. gadā Latvijas ostās pārkraus 140 miljonus tonnu, bet 2019. gadā 110 miljonus tonnas.

Centrālā statistikas pārvaldes dati gan liecina, ka 2018. gadā pārkrauts par 40 miljoniem tonnu mazāk, bet pērn pārkrauts par teju 50 miljoniem tonnu mazāk.

“Ja mēs paskatīsimies šo gadu, tad tie cipari būs vēl graujošāki. Es domāju, ka tas kopējais kravu apgrozījums ostās būs daudz zemāks,” pieļāva Lembergs.

“Tā kā tā atpalicība no plāna ir ļoti radikāla. Tas tikai norāda uz Latvijas Nacionālā attīstības plāna izstrādes utopiskumu, par ko arī Latvijas tranzītbiznesa asociācija brīdināja, bet tolaik neviens mūs neklausīja. Bet Latvijas valdības politika radikāli bremzē transporta sistēmas un tranzīta attīstību Latvijā,” komentēja Lembergs.

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2019. gadā ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 118 milj. tonnu kravu, kas ir par 10,7 milj. tonnu jeb 8,3 % mazāk nekā 2018. gadā, kad kravu pārvadājumu apjomi bija pēdējos piecos gados augstākie.

Savukārt no Latvijas ostām 2019. gadā nosūtīja un ostās saņēma 62,4 milj. tonnu kravu, kas ir par 5,7 % mazāk nekā 2018. gadā, kad arī ostās bija viens no lielākajiem kravu apgrozījumiem pēdējos piecos gados.

Foto: F64


2,431 skatījumi

Un Tavas domas par šo?