Lielo ostu pārņemšana pilnā valsts kontrolē, pārveidojot tās par valsts kapitālsabiedrībām, mazinās ostu konkurētspēju un kavēs to attīstību, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lembergs informēja, ka pagājušajā nedēļā Ventspils pilsētas domes vadība un Ventspils brīvostas pārvaldes vadītāji tikās ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP). Ministrs ne tikai atzinīgi novērtēja Ventspils brīvostas paveikto ostas darbības diversifikācijas un industrializācijas jomā, bet pārrunāts tika arī jautājums par lielo ostu pārveidošanu par valsts kapitālsabiedrībām.
“Mēs izteicām dziļas bažas par to, kādi ir riski, ja ostas pārveido par kapitālsabiedrībām, nevis atvasinātām publiskām personām. Kā mēs zinām, valsts prasa, lai tās komersanti maksā 90% no peļņas dividendēs. Loģiski, tad arī pašvaldības saņems savu daļu, taču tas atņems naudu brīvostas attīstībai,” norādīja Lembergs.
Viņš skaidroja, ka šobrīd brīvostas bilance veidojas no tā, ka peļņa tiek ieguldīta atpakaļ brīvostā. “Tad tā vairs nebūs,” piebilda politiķis.
“Šobrīd brīvostas pārvaldes uzdevums ir nodrošināt savas ar valsti uzliktās funkcijas, bet komersantiem, ja tā ir kapitālsabiedrība, uzdevums ir gūt maksimālu peļņu. Un tas var būt arī mēģinājums gūt maksimālu peļņu uz terminālu konkurētspējas mazināšanu,” skaidroja Lembergs.
Vienlaikus Lembergs norādīja, ka ministrs solījis, ka, ja būs kādas izmaiņas, tad tās būs diskutējamas.
Tāpat šobrīd esot sagatavotas izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas nosaka, ka paredzēts ļoti liels apjoms ar komerciālo informāciju, kas tiek publiskota.
Lemberga ieskatā, nav saprātīgi padarīt brīvi pieejamu visu informāciju par brīvostas plāniem. “Mūsu konkurenti neko par sevi publiski neizliek. Jābūt saprātīgiem. Ja ieliekam visus plānus un aktivitātes, tad jārēķinās, ka konkurenti to izmantos savās interesēs. Biznesā tā nedara,” brīdināja Lembergs.
1,900 skatījumi