“Rail Baltica” pārstāvja apgalvojumi par pasažieru vilcienu, tostarp reģionālo, reizi stundā uz katru virzienu ir pilnīgs murgs, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Turpinoties dzelzceļa līnijas “Rail Baltic” izveidei, AS RB Rail Sistēmu un ekspluatācijas departamenta vadītājs Žans Marks Bedmārs paziņojis, ka sagaidāmais pasažieru vilcienu grafiks – viens ātrvilciens stundā katrā virzienā. Paredzēti arī reģionālie vilcieni, kas trasi izmantos tādā pašā intensitātē, reizi stundā, un kursēs ar ātrumu 200 km/h.”
Šādu ieceri skeptiski vērtēja Lembergs, norādot, ka, jau tagad nevar “sagrabināt” pasažierus reizi dienā, bet no Tallinas uz Viļņu reizi stundā trauksies vilciens 200 km ātrumā: “Varbūt arī trauksies, bet tukšs,” piebilda politiķis.
“Tas puisis – lai viņš izguļ dzērumu. Nezinu, ko viņš ir sarijies, bet tas nav alkohols, bet kaut kas nopietnāks. Muldēt šitādus niekus – tas ir prātam neaptverami,” sacīja politiķis.
Pēc Lemberga sacītā, Ventspilī uzbūvēs atvērtu dzelzceļu, kur vilciens trauksies 200 km/h ātrumā, tikai tad, ka pūcei aste ziedēs.
Politiķis jau vairākkārt skeptiski vērtējis “Rail Baltica” projektu, paužot viedokli, ka tā ir bezjēdzīga naudas izšķiešana.
“Naudu, kur tērēt to efektīvāk un lietderīgāk, ir. Nevis tagad ieguldīs 550 miljonus eiro, lai no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas nokļūtu lidostā “Rīga” nevis ar taksometru 15 minūtes, bet ar vilcienu 10 minūtēs. Un šīs 5 minūtes izmaksā 550 miljonus eiro. Vai tiešam nav kur citur tērēt šos 550 miljonus eiro un braukt ar taksometru vai ar savu auto? Tā kā tā pieeja ir galīgi nepareiza,” paudis Lembergs.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Foto: F64
1,811 skatījumi